Ons duifje blijft gezellig bij huis

En vandaag nog maar eens een berichtje over onze duif. Zoals ik schreef, hebben we hem afgelopen week losgelaten in de tuin. De eerste dagen bleef hij dicht bij ons en deed vrij weinig. Hij wordt nu steeds actiever en vliegt al een beetje rond in de buurt.
Overdag zit hij veel in het zonnetje op de tuinbank (die hij lekker onderpoept) en geniet ook van de voederplank met vogelvoer.





's Nachts nestelt de duif zich in ons raamkozijn en het is maar goed dat daar een horretje voorzit. Ik vermoed dat het beestje anders zo naar binnen zou vliegen. Als het licht wordt, vliegt hij weer de tuin in en laat hij dit achter...


Geweldig die duivenpoepjes.
Elk morgen maak ik het kozijn even schoon...



Vanmorgen zat de duif op de hoek van de garage naar ons te kijken toen het licht begon te worden. Hij vroeg zich vast af waar het voer bleef.



Voor zover ik het als leek kan beoordelen, denk ik dat het een stadsduif is. Wat denk jij?



Reacties