Buitenspelen is goed voor kind

“Lekker ravotten op het schoolplein: kinderen die daarvoor de ruimte krijgen, staan sterker in hun schoenen. Ze kunnen beter conflicten oplossen en herkennen emoties van hun speelmaatjes beter. Kinderen moeten veel meer tijd krijgen om vrij buiten te spelen.''

Ik wist het wel...
Toen ik dit bericht in de krant las afgelopen week, verbaasde het mij niet ;)

“Onderzoek van de universiteiten in Leiden en Lissabon wees uit dat het goed is voor kinderen om buiten te spelen. Maar daar is steeds minder tijd voor. ,,Ze moeten op school meer leren en na schooltijd worden ze naar allerlei clubs gebracht. Terwijl kinderen zich juist ontwikkelen door zelf te spelen,'' verklaart onderzoeker Carolien Rieffe van de Universiteit Leiden. Tijdens het buitenspelen leren kinderen communiceren met leeftijdgenootjes en onderlinge problemen op te lossen."

Wil je het hele artikel lezen, kijk dan even hier. 

Voor mij biedt dit weer voldoende uitdaging om lekker verder te schrijven aan mijn nieuwe kinderboek. De twee bosvrienden Daan en Stijn zijn bijna altijd buiten te vinden en leren op deze manier ontzettend veel. 

Onze oudste zoon ruim tien jaar geleden.

Reacties