Herfst en inspirerende tijdschriften

Afgelopen week ontving ik van de Vogelbescherming het (gratis) blad 'Vogels dichterbij'. Het is een prachtige, kleurrijke uitgave met allerlei informatie over vogels en voedertips. Ook staat er veel achtergrondinformatie in over vogels.
Soms zou ik op mijn weblog wel meer foto's van vogels willen publiceren maar eerlijk gezegd ben ik meestal gewoon te laat om nog een foto te maken. Soms vliegen er roofvogels over mijn hoofd in het bos, zit er een prachtig roodborstje achter mij in de tuin of kijkt er een merel heel nieuwsgierig naar binnen vanaf het gras. Het is naast het kijken naar 'echte' vogels daarom mooi om nog eens extra te genieten van dit prachtige tijdschrift.
Van harte aanbevolen!


Gisteren viel ook het tijdschrift 'naarbuiten' van Staatsbosbeheer op de mat. Hier heb ik al vaker lovende woorden over geschreven maar als je hier eenmaal in begint, blijf je lezen, bladeren en kijken. Er staan prachtige foto's in van talloze dieren maar het blad bevat ook veel achtergrondinformatie over de bossen en andere natuurgebieden. Foto's van het bos springen er voor mij natuurlijk uit.
Je kunt hier een kijkje nemen op de website en ook eens een proefnummer bestellen. Een overzicht van alle vogels in Nederland is te vinden in dit boekje (eigenlijk is het een kaart). Hij staat op mijn verlanglijstje!

Gistermiddag heb ik zelf nog genoten van een prachtig, nat herfstbos. 

Het was vandaag echt paddenstoelenweer



Reacties

Een reactie plaatsen

Reacties zijn van harte welkom, het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.