maandag 13 april 2015

Weet je dat de lente komt...

De afgelopen maanden was het vrij 'triest' in het bos door het natte en donkere weer. Gelukkig komt hier nu heel langzaam weer verandering in.
Toen ik vanmiddag in het bos wandelde, zag ik om mij heen dat heel langzaam de bomen weer aan het uitlopen zijn. Soms zijn het maar kleine takjes of een enkele boom maar... het wordt dan toch echt weer lente.


Ondanks het feit dat het triest en donker was in de wintermaanden in het bos heb ik toch heerlijk genoten van de frisse boslucht en heerlijke wandelingen met de hond. Omdat ik vanwege (lage)rugklachten min of meer 'gedwongen' werd wat meer te wandelen heb ik prachtige stukken van het Putterbos gezien. Soms was ik net te laat voor een prachtige close-up van een Vlaamse gaai, een roodborstje of een eekhoorn. Ook diverse roofvogels vlogen over mij heen maar verdwenen ook net zo snel weer. Net alsof ze het aanvoelen wanneer je je camera uit je zak wilt halen :)
Ook de zwijnen heb ik niet gezien maar de ravage die zij achterlaten na een nachtje wroeten is werkelijk schrikbarend. Ik ben blij dat onze voortuin nog steeds niet omgeploegd is.

Ik verheug mij weer op de lente en hoop op mijn weblog binnenkort weer prachtige foto's te kunnen laten zien uit het bos.

In mijn boek 'Het Geheim van de Bosvrienden' is het in het bos alles behalve saai. Daan en Stijn hebben er een neusje voor om (wilde) dieren op te sporen, prachtige dingen te vinden en te genieten van het bouwen van hutten. Het boek is nog steeds verkrijgbaar als paperback of als e-book.

Er worden trouwens ook weer 16 nieuwe afleveringen gemaakt van het programma Buitengewoon (natuurprogramma van Omroep Gelderland). Ook daar kan ik mij op verheugen, het is een prachtige serie. Via 'Uitzending gemist' zijn alle afleveringen van het afgelopen seizoen nog eens terug te zien.



           


1 opmerking:

  1. Vervelend, die lage rugpijn! Maar ik zie uit naar je blogs over de Veluwe ( mijn tweede vaderland). Dank je wel voor je linkje. Daar zal mijn zoontje blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn van harte welkom, het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis